اولین سئوال که در برخورد با بیلبورد تبلیغاتی اسنپ به ذهن می رسد این است که این بیلبورد برای چه افرادی طراحی شده است؟ بازار هدف این بیلبورد چه کسانی هستند؟ پاسخی که می توان داد این است که این بیلبورد هم مانند اکثر بیلبوردها، گروه خاصی را هدف قرار نداده و در واقع طرح و پیامی در آن به کار رفته است تا بتواند عموم مردم را مخاطب قرار بدهد.

در طراحی این بیلبورد نکته خاصی که تیزبینی و هوش مخاطب را هدف قرار دهد و برایش جذاب باشد به چشم نمی خورد، بیشتر اجرای گرافیکی است، تصویر کف دست فردی به نمایش درآمده که نقشه شهر بر روی آن افتاده است. دو گزینه مبداء و مقصد در این نقشه به چشم می خورد، این دو با خط سبز رنگی به هم مرتبط شده اند و در نقشه کف دست خودرویی در حال حرکت از مبداء به مقصد است که با شعار کمپین تبلیغاتی اسنپ (شهر در دست تو) هم خوانی خوبی دارد.

در این بیلبورد، سامانه درخواست خودرو، لوگو، نام اسنپ، آدرس وب سایت و پایگاه هایی که می توان این اپلیکیشن را دانلود کرد نشان داده شده که اشاره ای به دانلود از کافه بازار و نسخه های ایرانی آپ استور نشده است.

حجم بیشتری از بیلبورد را تصویر به خود اختصاص داه و متن نوشتاری کم در این بیلبورد و تمرکز بر تصویر از نقاط مثبت بیلبورد تلقی می شود، به نظر می آید این بیلبورد بیشتر برای آگاهی و برند اسنپ استفاده شده ولی ارزش های برند اسنپ در این طرح مشخص نشده اند تا بتوان میزان انتقال این ارزش ها را به مخاطب نشان داد.

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1397-08-19] [ 06:31:00 ب.ظ ]