حضور زنان در تبلیغات ایران محدودیت های خاص خود را دارد وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، اداره اماکن و بسیاری از ارگان های دولتی ممیزی های خود را در تبلیغات دارند وقتی پای استفاده از زنان در تبلیغات بازمی شود این محدودیت ها رنگ و بوی غلیظ تری به خود می گیرد. استفاده از خانم ها در تصاویر تبلیغاتی یک کار معمول و طبیعی است حداقل نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل داده اند، تاثیر انتخاب بانوان در خرید گاهی از آقایان هم بیشتر است پس طبیعی است که طراحان تبلیغاتی جهت استفاده از آنها در تبلیغات اصرار داشته باشند ولی بیشتر به خاطر مشکلات ممیزی این ریسک را نمی کنند و از استفاده از تصاویر بانوان صرف نظر می کنند.

به نظر می رسد شرکت پارس آنلاین، اسپانسر تیم اسکی بانوان شده است و از تصاویر دختران تیم ملی در تبلیغات خود استفاده کرده است. باید به این نکته اشاره شود که طراحی این تبلیغات با اصول بازاریابی تطابق های بسیاری دارد:

1- بسیار ساده و با کمترین آیتم طراحی صورت گرفته است.

2- صورت های جوان و پر انرژی و لبخند های زیبا احساس خوشایندی را به بیننده منتقل می کند.

3- لوگو و نام پارس آنلاین در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

این نمونه تبلیغ ها الگوهای مناسبی هستند برای استفاده از خانم ها در تبلیغات که هم قوانین دولتی و فرهنگی ایران را رعایت کرده اند و هم احساس خوشایندی را به همراه نام برند به وجود آورده اند.

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1397-08-20] [ 11:01:00 ب.ظ ]